Popis RS a diváckych miest Rally Matador Tatry
Datum: Čtvrtek, 27 Duben 2006 @ 14:14:50
Téma: MČR - rally

RS 1, 11, 14 – Púchov (dľžka 16,36 km)
Štart: cesta pred Business centrom v Púchove
Povrch: asfalt
Charakter: polookruhová RS
Trať: Štart do RS je letmý. Posádky po povele štartu pokračujú 200 m pod železničný viadukt a odbočujú prudko doprava. Po 1 km od štartu sa posádky dostávajú do záhradkárskej časti nazývanej Keblie, kde ich čakajú dve ťažké zákruty doprava. Záhradkársku osadu opúšťajú úzkou cestou pod železničným viaduktom a dostávajú sa do Púchova. Pred známou a divácky obľúbenou zákrutou pred mostom bol tohto roku zaradený spomaľovací úsek cesty návštevou areálu Colnice Púchov. Po dlhšej rovinke pred Business centrom cez retardér sa posádky dostávajú k štartu RS. Po prejdení 11,15 km v okruhovej časti (3 okruhy) posádky na mostíku v obci Streženice opúšťajú okruh a rýchlou pasážou cez množstvo väčších a menších horizontov sa dostávajú do obci Horenická Hôrka. V obci cez mostík sa dostávajú na úzku kľukatú cestu a ťažkým esíčkom opúšťajú obec smerom na Medné. Pred Medným je známy vracák smerom do Lednických Rovní ,kde po tiahlej ľavej zákrute a odbočení doprava je cieľ RS.

Parkovacie možnosti: pred obchodným domom Lidl v Púchove, na miestnych komunikáciach pred viaduktom v Púchove, na ceste smerom od Horenickej Hôrky do Lednických Rovní, na ceste do Medného.

1 – obtiažna pravá zákruta za mostom v Púchove smerom na Lednické Rovne
2 – železničný viadukt – Púchov Hrabovka
3 – Horenická Hôrka

RS 2, 5, 8 - Uhrovec (dľžka 8,61 km)
Štart: pri miestnej tabuli koniec obce Uhrovec smerom na Jankov vršok
Povrch: asfalt
Trať: Štart RS je na konci obce Uhrovec. Po tiahlej ľavej zákrute 540 m po štarte sa posádky dostanú na parkovisko, kde je zriadený slalom medzi pneumatikami. Po 400 m prechádza trať RS štartom známej trate pretekov automobilov do vrchu Jankov vŕšok. Trať prechádza na širokej ceste sériou ťažkých zákrut s pootočením o viac ako 100 stupňov. Na 3,08 km po spomaľovacom retardére sa trať dostáva na úzku, kľukatú cestu spestrenú viacerými zákrutami rôznej obtiažnosti. Po rovinke dlhej asi 250 m nasleduje veľmi ťažká pravá zákruta, ktorá privedie posádky do prudkého klesania s viacerými zákrutami. Po ťažkej pravej zákrute sa posádky dostanú z lesa do otvorenej krajiny a po vrstevnici dlhými ťiahlými zákrutami na plný plyn sa dostanú do cieľa RS pred vyústením na hlavnú cestu Nováky - Trenčín.

Parkovacie možnosti: na miestnych komunikáciach v obci Uhrovec, odbočka na obec Látkovce, v priestore STOP RS na lúke.

4 – parkovisko za obcou Uhrovec
5 – zjazd po úzkej ceste z Jankovho vŕšku smerom na Látkovce

RS 3, 6, 9 – Bojnice (dľžka 9,46 km)
Štart: na konci obce Bojnice smerom na Nitrianske Rudno
Povrch: asfalt dobrej kvality
Trať: Trať RS po štarte nasleduje sériou náročných zákrut stúpaním do kopca až po rádiobod na 1,75 km. Ďalej trať pokračuje rýchlymi zákrutami s horizontami, kde bude dôležité udržať tempo jazdy až do obce Šútovce. Prejazd obcou je veľmi náročný pre ťažké zákruty oboma smermi. Pri výjazde z obce je pravá zákruta s horizontom. Trať ďalej pokračuje po vrstevnici stále v tempe so striedaním zákrut. Na 8,45 km je ťažká pravá zákruta v zjazde , následne pokračuje ľavý „vracák“ o 160 stupňov. Po približne 600 m zjazde v krátkych zákrutách prichádza „esíčko“ cez most s cieľovou bunkou. Stop čiara je pred obcou Kostolná Ves.

Parkovacie možnosti: na parkoviskách pod Bojníckym zámkom,na miestnych komunikáciach v obci Kostolná Ves.

Divácky zaujímavé miesta: Celá RS je veľmi zaujímava. Z dôvodu neprístupnosti RS z bočných ciest je potrebné zaujať stanovisko pred uzavretím trate .

RS 4, 7, 10 – Zlatníky (dľžka 31,00 km)
Štart: za obcou Zlatníky smerom na Kulháň
Povrch: asfalt horšej kvality, 13, 3 km tvrdá šotolina
Charakter: polookruhová RS
Trať: Najdlhšia RS 37. Rallye Matador Tatry, má charakter polookruhovej RS. Štart je nad strediskom Kulháň za obcou Zlatníky na asfaltovej ceste. Po 220 m v pravom „vracáku“ trať sa dostáva na lesnú cestu s kvalitným úzkym asfaltom. Nasleduje veľmi rýchly úsek trate , na kvalitnom asfalte. Pre zníženie rýchlosti sú na rozšírených stretávacích miestach umiestnené spomaľovacie retardéry na 1.65 km a 2,65 km. Po 4,46 km od štartu RS trať prechádza pravým „vracákom“ do mierneho stúpania na kvalitnej tvrdej šotoline až k horárni na 5,67 km. Tu sa trať sériou tiahlych rýchlych zákrut v miernom klesaní na úzkej lesnej ceste vracia k miestu štartu RS. Posádky pokračujú v okruhovej časti RS a po odjazdení 2,5 okruhu pri horárni opúšťajú okruh a pokračujú úzkou lesnou cestou cez legendárny úsek trate, ktorá v 80 – tych rokoch bola súčasťou Rally Tríbeč alebo Barum Rally. Tento úsek trate je jazdecky veľmi náročný. Cieľ RS je pred obcou Dubodiel na lesnej ceste.

Parkovacie možnosti: na miestnych komunikáciach v obci Zlatníky, cesta smerom od Kulháňa na Nemečky a Topolčany.

Divácky zaujímavé miesta: 6 – Kulháň

RS 12, 15 – Lednica (dľžka 6,17 km)
Štart: na ceste pred obcou Lednica
Povrch: asfalt dobrej kvality
Trať: Štart RS je na horizonte pred obcou Lednica. Príjazd do obce je spomalený retardérom. V strede obce trať prudko zatáča doľava na most a po sérii krátkych zákrut opúšťa obec. Na horizonte po 2,10 km je umiestnený spomaľovací retardér. Trať ďalej pokračuje po novom asfalte na rýchlom úseku až do obce Kvášov-Močiare, kde je spomaľovací retardér na autobusovej zastávke. V obci Kvášov na 4,92 km je prírodný retardér okolo miestnej krčmy a po výjazde na hlavnú cestu ,trať obchádza betónový stĺp. Cieľ je na konci obce Kvášov pri zastávke SAD a STOP RS je pri futbalovom štadióne.

Parkovacie možnosti: Pred odbočením do obce Lednica vo vzdialenosti 2,15 km od štartu RS

Divácky zaujímavé miesta: RS má viaceré divácky zaujímavé miesta ale je neprístupná z bočných ciest. Divácke miesta je potrebné zaujať pred uzatváracím vozidlom.

RS 13, 16 – Tunežice (dľžka 5,63 km)
Štart: na ceste do cementárni Ladce
Povrch: asfalt dobrej kvality
Trať: Po rýchlom úseku trate a retardéri nasleduje prejazd úzkou komunikáciou poza areál cementárne Ladce. Jazdecky zaujímavý je výjazd na hlavnú cestu po rýchlej rovinke s 90°odbočením vľavo-vpravo-vľavo. Po rýchlom úseku cesty trať RS vchádza retardérom do obce Podhorie. Zaujímavý je objazd miestnej kaplnky a po sérii tiahlych zákrut trať opúšťa obec. 370 m pred cieľom je známa pravá zákruta pri kaplnke. Cieľ RS je pred podjazdom diaľnice.

Parkovacie možnosti: v obci Ladce pred železničným priecestím.

7 - pred železničným priecestím v obci Ladce

V Púchove 27. apríla 2006
Roman ORDELT
tlačový tajomník
Rallye Matador Tatry

Tento článek je z Rally2.com - Rallysport Příluky: infomace, fotografie a videa z rally